czwartek 27 stycznia 2022 imieniny Ilony i Przybysława 1973 - Pokój paryski kończący wojnę w Wietnamie
Do końca roku pozostało: 0 dni
Technika
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Przyczyny wypadków drogowych

Przebieg zajęć

I Czynności organizacyjne

Sprawdzenie obecności, przedstawienie tematu, celu i formy organizacyjnej zajęć. Podział klasy na 5-6-osobowe grupy.

II Część wstępna

1. Przypomnienie wiadomości dotyczących przyczyn wypadków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem dzieci jako uczestników tych zdarzeń - krótka dyskusja na forum klasy.

2. Objaśnienie uczniom nowej metody dyskusji za pomocą metaplanu.

Metaplan jest formą dyskusji pozwalającą na wypowiedzenie swojej opinii przez wszystkich - również bardzo nieśmiałe osoby. Dyskusja polega na tworzeniu plakatu. Należy przygotować flamastry i duży arkusz papieru oraz kartki, na których każdy uczeń wypisuje swoje przemyślenia. Następnie jedna osoba z grupy przepisuje dane z karteczek na duży plakat (szary papier).

Oprócz tematu plakat powinien zawierać trzy grupy zagadnień:

  • Jak jest?
  • Dlaczego nie jest tak jak powinno być?
  • Jak powinno być?

3. Nauczyciel objaśnia, że problem zawarty w temacie uczniowie rozwiązują na podstawie własnych spostrzeżeń.

4. Każda z grup otrzymuje kartę pracy.

III Część główna - praca w grupach

1. Uczniowie w grupach czytają uważnie instrukcję wykonania zadania i  przystępują do  pracy - notują własne przemyślenia, uwagi, wykonują projekt (szkic) rysunku.

2. Nauczyciel obserwuje pracę w grupach, doradza, kontroluje czas pracy.

IV Część końcowa

1. Nauczyciel prosi przedstawicieli grup o zawieszenie metaplanów na tablicy, a następnie każda grupa prezentuje szczegółowo efekt swojej pracy.

2. Po każdej z prezentacji nauczyciel i uczniowie zgłaszają swoje uwagi i zadają pytania uzupełniające.

3. Pytania podsumowujące:

a. Jakie są główne przyczyny wypadków na drodze?

b. Co możemy zrobić, aby ograniczyć liczbę wypadków?

c. Jakie pomysły mieli poszczególni uczniowie, a jakie zostały zaakceptowane?

d. Jak przebiegały dyskusje w grupach?





Autor: Jarosław Kulka
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl