piątek 28 stycznia 2022 imieniny Tomasza i Walerego 1961 - Założenie Amnesty International
Do końca roku pozostało: 0 dni
Technika
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Znaki i sygnały drogowe – interpretacja i zastosowanie

Przebieg zajęć

I Czynności organizacyjne

Sprawdzenie obecności, przedstawienie tematu, celu i formy organizacyjnej zajęć, podział uczniów na pięcioosobowe grupy.

II Część wstępna

1. Przypomnienie znaczenia znaków drogowych z uwzględnieniem ich wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

2. Pokaz tablic ze znakami drogowymi połączony z dyskusją na temat umiejscowienia niektórych znaków w naszym mieście.

3. Nauczyciel zwraca uwagę na szczególnie ważne znaki mające wpływ na bezpieczeństwo ruchu.

4. Sporządzenie krótkiej notatki w zeszycie.

III Część główna - praca w grupach

1. Nauczyciel rozdaje uczniom foliogramy, na których naniesione są konkretne fragmenty ulic z budynkami, wydaje polecenie, aby uczniowie zaprojektowali oznakowanie dróg  na załączonym foliogramie, tak aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo.

2. Uczniowie pracują w grupach, dyskutują, uzgadniają oznakowanie.

3. Nauczyciel obserwuje pracę uczniów w grupach, udziela ewentualnych wyjaśnień, doradza, odpowiada na pytania, kontroluje czas pracy.

IV Część końcowa - prezentacja rozwiązań

1. Nauczyciel prosi przedstawicieli grup o zaprezentowanie przyjętych rozwiązań i ich uzasadnienie.

2. Przedstawiciele każdej z grup prezentują i uzasadniają efekty wspólnej pracy, reszta klasy obserwuje prezentację, wprowadza ewentualne poprawki.

Powstaje poprawny projekt oznakowania ulic.

3. Nauczyciel podsumowuje pracę uczniów i ocenia rozwiązania poszczególnych grup.

4. Pytania podsumowujące:

- Jakie pomysły mieli poszczególni uczniowie, a jakie zostały zaakceptowane przez grupę?

- Jak przebiegały dyskusje w grupach?

- Dlaczego ważne jest prawidłowe oznakowanie ulic?





Autor: Jarosław Kulka
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl