czwartek 27 stycznia 2022 imieniny Ilony i Przybysława 1973 - Pokój paryski kończący wojnę w Wietnamie
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Na ratunek Ziemi

Przebieg zajęć


1. Wprowadzenie nauczyciela:
22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi. Od 1970 r. obchodzi się go na całym świecie. Jest to szczególny dzień, w którym protestujemy przeciwko niszczeniu otaczającego Nas środowiska.
Jakie są elementy środowiska i jak nazywa się nauka zajmująca się badaniem różnych zależności występujących w środowisku naturalnym – dowiecie się z filmu. Zobaczcie i posłuchajcie.....

2. Obejrzenie I części filmu „Eko-lego” – pt. „Co to jest ekologia?”.

3. Zapoznanie z pojęciami ekologicznymi.
• wypowiedzi dzieci po obejrzeniu filmu
- co to jest ekologia ? Kto to – ekolodzy?
- wyjaśnienie pojęć: recykling, rekultywacja,
- jakie są elementy środowiska naturalnego? (przypięcie napisów przez uczniów)

gleba * powietrze * woda * rośliny * zwierzęta



4. Oczytanie wierszy – porównanie treści:
- „ Nasza Ziemia” Cz. Janczarskiego
- „Ziemia”
• wypowiedzi dzieci na temat piękna naszej planety
• porównanie z treścią wiersza o Ziemi zniszczonej

5. Postawienie problemu: Dlaczego Ziemia płacze?
• Kto i w jaki sposób niszczy swoją planetę?- wypowiedzi dzieci połączone z przypinaniem napisów do tablicy



diagram
























6. Odczytanie przez nauczyciela skutków działania człowieka na powietrze, glebę i wodę.

7. Odpowiadamy : o co prosi nas Ziemia ?
• czytanie przez wybranych uczniów wierszy: „Apel - prośba”, „Skarga Ziemi”,
„Obietnica”
- podział uczestników warsztatów na grupy sześcioosobowe

• napisanie próśb Ziemi w formie zdań wykrzyknikowych
- odczytanie przez szefa grupy

8. Wnioskujemy: Jak ratować naszą planetę? Co możemy zrobić aby pomóc Ziemi ?
- wypowiedzi dzieci:
- zapisanie przez nauczyciela na tablicy (kolorową kredą)
1. w domu. 2. na osiedlu 3. w lesie
- odczytanie napisanych postanowień

9. Zapoznanie z trzema organizacjami ekologicznymi działającymi na świecie oraz ich
zadaniami.

I. PRZYJACIELE ZIEMI
II. POKOJOWY RUCH ZIELONYCH
III. ŚWIATOWY FUNDUSZ OCHRONY PRZYRODY

10. Malowanie plakatów pod hasłem: Na ratunek Ziemi !!!!!
- malujemy nasze działania na rzecz ochrony przyrody
- hasło piszemy u góry plakatu
- każda osoba z grupy musi namalować swój szczegół

11. Omówienie prac i powieszenie plakatów na korytarzu szkoły

12. Wręczenie uczestnikom warsztatów „Dyplom Małego Ekologa”.





Autor: Joanna Michałowska
Komentarze + Dodaj komentarz
  • dyplom, press (odpowiedzi: 0)
  • ale beznadziejny dyplom
  • +/-, kana (odpowiedzi: 0)
  • nawet fajne ale mogło być lepsze
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl