czwartek 27 stycznia 2022 imieniny Ilony i Przybysława 1973 - Pokój paryski kończący wojnę w Wietnamie
Do końca roku pozostało: 0 dni
Przyroda
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Zajęcia terenowe

Przebieg zajęć

CZYNNOŚCI WSTĘPNE: sprawdzenie obecności i krótki wstęp dotyczący tematu zajęć.

PRZEBIEG ZAJĘĆ: Nad jeziorem uczniowie zostają podzieleni na cztery grupy, każda otrzymuje swoją kartę pracy, wskazówki i pomoce niezbędne do realizacji powierzonego zadania. Uczniowie przeprowadzają badania i wypełniają karty pracy.

PRACA DOMOWA: Napisz w jaki sposób możemy chronić zasoby wód powierzchniowych?



KARTA PRACY - GRUPA I

.....................................
imię i nazwisko ucznia
..............................
data

Są rośliny wodne rosnące tylko w czystej wodzie i rośliny mogące żyć w wodzie zanieczyszczonej. Zaobserwuj, rozpoznaj i wpisz do tabeli gatunki roślin spotkanych nad jeziorem (według przykładu i załącznika numer 1)

Nazwa rośliny Rośnie w wodzie czystej Rośnie w wodzie przeciętnej Rośnie w wodzie brudnej Strefa występowania
Kosaciec żółty

 +  






  przybrzeżna



Na podstawie rozpoznanych gatunków roślin można określić, że woda w jeziorze jest wodą .............................................. .




KARTA PRACY - GRUPA II

.....................................
imię i nazwisko ucznia
..............................
data

Używając czerpaka wyłów przynajmniej w dwóch miejscach zwierzęta żyjące w jeziorze. Odczytaj ich nazwy posługując się kluczem do rozpoznawania zwierząt (także lupą). Dane zapisz do tabeli (według wzoru i załącznika numer 2.)

 Nazwa organizmu zwierzęcego  Żyje w wodzie czystej  Żyje w wodzie przeciętnej Żyje w wodzie brudnej 
 Pająk topik  +  





 


Na podstawie wskaźników zwierzęcych można określić, że woda w jeziorze jest wodą .......................................... .



KARTA PRACY - GRUPA III

.....................................
imię i nazwisko ucznia
..............................
data

Nabierz wody z jeziora do słoików przynajmniej w dwóch miejscach, określ jej barwę i zapach. Wyniki wpisz do tabeli.

 Barwa wody   I miejsce pomiaru   II miejsce pomiaru 
Bezbarwna
Brunatna
Zielonkawa
Szara
Inna
   


 Zapach wody   I miejsce pomiaru   II miejsce pomiaru 
Obornik
Mydło
Chlor
Zgniłe jaja
Olej
Bez zapachu
Inny
   


Na podstawie wyglądu i zapachu można określić, że woda w jeziorze jest ............................................................... .



KARTA PRACY - GRUPA IV
.....................................
imię i nazwisko ucznia
..............................
data

Zmierz za pomocą termometru temperaturę wody (w ciągu 1 minuty) w warstwie powierzchniowej jeziora i w głębszej (1,5 –2 metrów głębokości) w dwóch dowolnych miejscach. Wyniki zapisz do tabeli, a z kart z zawartością tlenu w wodzie w zależności od jej temperatury odczytaj ilość tlenu odpowiadającą zmierzonej temperaturze – wody (załącznik numer 3)

 Miejsce pomiaru   Warstwa powierzchniowa (temp. w º C)  Warstwa powierzchniowa (ilość O/mg/l) 
 I –warstwa powierzchniowa    
 II – warstwa powierzchniowa    
 I – warstwa głębsza    
 II – warstwa głębsza    

Na podstawie zmierzonej temperatury wody można określić, że jej jakość jest ...................................................... .

Im wyższa jest temperatura wody, tym ilość tlenu w niej zawarta jest ................... i jakość
wody jest .................................. .








Komentarze + Dodaj komentarz
  • Mam pytanoie, MISS:) (odpowiedzi: 0)
  • powinny być tu zadania a nie tylko jakieś napisy może zróbcie coś co będzie jeszcze bardziej pomagało uczniom szkół podstawowych!!!!!!!!!!!!
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl