czwartek 09 grudnia 2021 imieniny Leokadii i Wiesława 1953 - Urodził się John Malkovich
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Powtórzenie wiadomości o figurach płaskich

Powtórzenie wiadomości o figurach płaskich

Konspekt lekcji z geometrii przeznaczony dla uczniów szkoły podstawowej


CELE LEKCJI:
  • utrwalenie wiadomości o figurach płaskich (określenie liczby boków, kątów, wierzchołków),
  • utrwalenie umiejętności rozróżniania figur płaskich i prawidłowego ich nazwania,
  • uczenie organizowania pracy, odpowiedzialności za wykonywaną pracę oraz formułowania i wypowiadania wniosków.
METODY NAUCZANIA:
  • ćwiczenia,
  • zabawa z figurami.
POMOCE DYDAKTYCZNE:
  • zbiór figur płaskich (około 50) wykonanych wcześniej na lekcjach matematyki,
  • chusta do zawiązywania oczu uczniom.
UPROSZCZONY TOK LEKCJI:

  1. Sprawy organizacyjne.

  2. Wprowadzenie do lekcji.

    1. Krótkie powtórzenie wiadomości z poprzednich lekcji:

      • przypomnienie wiadomości o trójkątach (rodzaje trójkątów),
      • przypomnienie wiadomości o czworokątach i innych wielokątach.

    2. Podanie tematu i celu lekcji.

  3. Lekcja właściwa.

    1. Podanie zasad zabawy.

      Wszyscy uczniowie ustawiają się w kręgu, wewnątrz którego na podłodze leżą rozsypane figury. Jedno z dzieci wchodzi do środka koła. Zawiązuje mu się oczy, po czym uczeń losuje jedną z figur. Jego zadaniem jest odgadnięcie, jaką figurę wylosował. Gdy uczeń prawidłowo określi figurę, na przykład, że jest to trójkąt, powinien jeszcze określić, czy jest to trójkąt ostrokątny, rozwartokątny czy też prostokątny (w przypadku trójkąta prostokątnego uczeń pokazuje i nazywa boki figury).W ten sposób każde dziecko w klasie może sprawdzić swoją wiedzę o figurach płaskich.

    2. Pod koniec lekcji uczniowie sami oceniają swoją wiedzę i umiejętności. Mówią, z czym mieli najwięcej kłopotów.
UWAGI:

Lekcja powinna sprawić dzieciom dużo satysfakcji oraz dostarczyć samym zainteresowanym informacji o stopniu opanowania przerobionego materiału.




Autor: Alicja Szyda
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl