piątek 21 stycznia 2022 imieniny Agnieszki i Jarosława 1976 - Pierwszy lot naddźwiękowych samolotów Concorde
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Wybieramy się w podróż autobusem

Wybieramy się w podróż autobusem

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV szkoły podstawowej.


Dział programowy: Liczby naturalne.


Treści programowe ścieżki czytelniczej i medialnej: Korzystanie ze środków masowej komunikacji.


Planowane cele operacyjne:
  • uczeń potrafi wykonać cztery podstawowe działania w zakresie liczb naturalnych,
  • uczeń umie rozwiązywać zadania tekstowe o treści praktycznej wymagające stosowania wiadomości z zakresu liczb naturalnych.

Planowane cele operacyjne wynikające z realizacji "Ścieżki czytelniczej i medialnej":
  • uczeń potrafi umiejętnie korzystać z rozkładu jazdy autobusów,
  • uczeń poprawnie odczytuje informacje zawarte w rozkładach jazdy.

Czas trwania zajęć: 45 minut.


Metody i formy pracy:
  • praca z całym zespołem klasowym,
  • dyskusja,
  • mini wykład,
  • praca indywidualna uczniów.

Środki dydaktyczne:

zbiór zadań "Matematyka na ścieżkach edukacyjnych" (dział: Edukacja czytelnicza i medialna) lub powielone zadania z innego zbioru, zeszyty przedmiotowe, tablica.


Przebieg lekcji:
  1. Wprowadzenie.

    1. Sprawy organizacyjne.

    2. Sprawdzenie zadania domowego.

    3. Przypomnienie poznanych wiadomości z zakresu liczb naturalnych:
      • rachunek pamięciowy,
      • przypomnienie działań wykonywanych sposobem pisemnym.

    4. Nawiązanie do tematu lekcji, czyli korzystania z rozkładów jazdy autobusów.

  2. Część właściwa lekcji.

    1. Rozwiązywanie zadań tekstowych tematycznie związanych z rozkładami jazdy autobusów.
      • głośne przeczytanie i przeanalizowanie treści zadania,
      • ustalenie danych i szukanych zadania,
      • przedstawienie rozwiązania zadania, uwzględnienie jednostek,
      • sprawdzenie poprawności rozwiązania z treścią zadania,
      • zapisanie poprawnej odpowiedzi (pełnym zdaniem).

      1. Praca z całym zespołem klasowym – zadanie nr 10, 11, 12.
      2. Indywidualna praca uczniów – zadanie nr 13, 14. Nauczyciel kontroluje pracę uczniów, ewentualnie udziela pomocy.
      3. Zapisanie poprawnych rozwiązań na tablicy.

    2. Podsumowanie – utrwalenie poznanych wiadomości o środkach masowej komunikacji.

    3. Wystawienie ocen za aktywność.

    4. Zadanie i omówienie pracy domowej: zadanie 15, zadanie 16.




Autor: Danuta Tarkowska, Janina Matuła
nauczycielki w zespole szkół w Unisławiu

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl