poniedziałek 24 stycznia 2022 imieniny Felicji i Tymoteusza 1965 - Zmarł Winston Churchill, polityk i pisarz brytyjski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Praca z uczniem zdolnym

Część 2


Proponowane wcześniej metody i formy pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie można przedstawić w postaci tabelki:


METODY
FORMY PRACY

  Opowiadanie, wykład

  Indywidualne i grupowe np.:
  • opowiadania uczniów z zakresu historii matematyki,
  • wykłady przygotowane przez uczniów uzdolnionych,
  • wykłady gości zaproszonych na zajęcia.

  Pogadanka, dyskusja

  Grupowe i zespołowe np.:
  • pogadanka nauczyciela wysuwająca problem do rozwiązania w grupach,
  • dyskusja o problemach,
  • dyskusja o poprawności rozwiązań zadania.

  Praca z tekstem   matematycznym

  Indywidualne, grupowe i zespołowe np.:
  • referaty uczniów (ciekawostki matem., nietypowe rozwiązania...),
  • wspólne rozwiązywanie problemów na podstawie tekstu matematycznego.

  Pokaz, obserwacja

  Grupowe i zespołowe np.:
  • pokaz filmów matematycznych,
  • wystawa ciekawych modeli brył itp.,
  • zwiedzanie wystaw ukazujących zdobycze współczesnej nauki i techniki.

  Prace laboratoryjne

  Indywidualne, grupowe i zespołowe np.:
  • wykonywanie doświadczeń w celu dokonania uogólnień,
  • konkursy na wykonanie zadań, modeli brył, albumów, krzyżówek,
  • ćwiczenia w terenie (wykonywanie planów, mierzenie pól),
  • wydawanie gazetki matematycznej.

  Ćwiczenia

  Indywidualne, grupowe i zespołowe np.:
  • objaśnianie przez nauczyciela sposobów rozwiązania zadań, dowodzenia twierdzeń,
  • rozwiązywanie zadań problemowych i utrwalających,
  • zawody matematyczne,
  • praca z zastosowaniem gier, kart dydaktycznych,
  • rozwiązywanie zadań konkursowych, historycznych,
  • opracowywanie i przeprowadzanie ankiet do zbierania danych oraz prezentacja wyników.




Autor: Katarzyna Gandorska
nauczycielka matematyki w Czechowicach-Dziedzicach

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl