poniedziałek 24 stycznia 2022 imieniny Felicji i Tymoteusza 1965 - Zmarł Winston Churchill, polityk i pisarz brytyjski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Praca z uczniem zdolnym

Część 1

Metody pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie

Metody pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie można podzielić na takie, które związane są z przekazywaniem i utrwalaniem wiedzy oraz na takie, które realizują kontrolę i ocenę.
  1. Metody oparte na przyswajaniu gotowych informacji:

    1. wykład,
    2. pokaz,
    3. metoda obserwacji,
    4. opis,
    5. pogadanka,
    6. praca z lekturą matematyczną.


  2. Metody oparte na tworzeniu wiedzy teoretycznej:

    1. projektowanie,
    2. metoda, której celem jest nauczenie sporządzania szczegółowych planów rozumowania,
    3. nauczanie problemowe (umiejętność przedłużania zadania),
    4. nauczanie algorytmiczne,
    5. metody heurystyczne – polegają one na rozwijaniu twórczego działania w zakresie formułowania zadań, wykrywania nowych faktów, związków między nimi.


  3. Metody oparte na aktywności w zakresie teorii i praktyki:

    1. gry dydaktyczne,
    2. modelowanie.

Formy pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie

  1. Praca w czasie lekcji.

    1. Praca w grupach z uczniami o podobnym poziomie uzdolnień.
    2. Praca w grupach zróżnicowanych pod względem uzdolnień matematycznych.
    3. Praca parami.
    4. Konkurs.
    5. Różnicowanie zadań w pracach klasowych i domowych.
    6. Samodzielna organizacja i prowadzenie konkursów czy lekcji.
    7. Praca indywidualna z uczniem uzdolnionym.
    8. Samodzielne opracowywanie problemów czy zagadnień.


  2. Praca pozalekcyjna.

    1. Turniej, w którym biorą udział drużyny z kilku szkół.
    2. Liga zadaniowa (np. uczniowie co tydzień dostają zadania do rozwiązania).
    3. Przygotowanie przez ucznia wykładu.
    4. Wydawanie gazetki matematycznej lub gabloty.
    5. Przygotowywanie uczniów do tzw. olimpiad przedmiotowych na kółku matematycznym.




Autor: Katarzyna Gandorska
nauczycielka matematyki w Czechowicach-Dziedzicach

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl