sobota 27 listopada 2021 imieniny Waleriana i Wirgiliusza 1942 - Urodził się Jimi Hendrix
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Zaokrąglanie liczb. Szacowanie wyników.

Przebieg lekcji

I. Powitanie oraz czynności wstępne

II. Wprowadzenie

  1. Zapoznanie z celami lekcji.
  2. Zapisanie tematu lekcji.
  3. Omówienie sposobu pracy na lekcji.

III. Rozwinięcie

  1. Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb?

    Ćwiczenie 1.
    Wybrany przez nauczyciela uczeń kilkakrotnie za pomocą linijki wykonuje pomiar długości przedmiotu wskazanego przez nauczyciela.
    Uczniowie powinni zauważyć, że za każdym razem wynik uzyskany z mierzenia różni się od poprzednich wyników.
    Wniosek:
    Zaokrągleniami liczb posługujemy się, ponieważ nie zawsze potrzebujemy znać wynik z największą możliwą dokładnością, czasami wręcz nie da się określić wyniku dokładnego (np. z powodu niedoskonałości przyrządów pomiarowych używanych do pomiaru danej wielkości).

  2. Zasady zaokrąglania liczb.
    Uczniowie proponują zaokrąglenia wielkości podanych na 4 slajdzie prezentacji pt. "Zaokrąglanie liczb" z uzasadnieniem.

  3. Rozwiązywanie samodzielne przez ucznia zadania 1 z karty pracy (zaokrąglanie liczb) oraz przyznanie sobie punktów za poprawnie rozwiązane przykłady (1 punkt za każdą poprawną odpowiedź).

  4. Ustalanie położenia liczb zaokrąglonych do części setnych na osi liczbowej (zadanie 2 z karty pracy), przyznanie sobie punktów za prawidłowe rozwiązanie zadania (1 punkt za każdą poprawnie umieszczoną literkę).

  5. Szacowanie, która z liczb może być wynikiem działania bez wykonywania obliczeń (zadanie 3 z karty pracy), przyznanie sobie punktów za prawidłowe rozwiązanie zadania (1 punkt za każde prawidłowe podkreślenie).

  6. Szacowanie wyniku w zadaniach tekstowych (zadanie 4 i 5 z karty pracy), przyznanie sobie punktów za prawidłowe rozwiązanie zadania (zadanie 4 - 5 punktów za prawidłową odpowiedź, zadanie 5 - 2 punkty za każdą poprawną odpowiedź).

IV. Samoocena:
     Po zakończeniu wykonywania zadań uczniowie sumują uzyskane punkty, które posłużą do
     określenia stopnia opanowania materiału. Maksymalnie można uzyskać 35 punktów.
     Skala ocen:
     0-10 p. niedostateczny
     11-17 p. dopuszczający
     18-26 p. dostateczny
     27-31 p. dobry
     32-35 p. b. dobry


V. Podsumowanie lekcji, zadanie zadania domowego.





Autor: mgr Maksymilian Tomasiak
Początek publikacji: 2008-01-04
Komentarze + Dodaj komentarz
  • OK, Mirek (odpowiedzi: 0)
  • krótko i na temat
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl