czwartek 09 grudnia 2021 imieniny Leokadii i Wiesława 1953 - Urodził się John Malkovich
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Plan wynikowo-kierunkowy dla klasy V

Wrzesień

"Matematyka wokół nas"

Nr programu: DKW - 4014 - 36/99

4 godziny tygodniowo - razem 148 godzin
 

DZIAŁ

TEMAT ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH

LICZBA GODZIN

TREŚCI PODSTAWOWE

TREŚCI PONADPODSTAWOWE

UWAGI

WRZESIEŃ - 17 h

L
I
C
Z
B
Y

N
A
T
U
R
A
L
N
E

- 17 h

 

Lekcja organizacyjna - wymagania edukacyjne.

1

 

 

 

Powtórzenie wiadomości o liczbach.

1

Zapisuje słownie liczbę.

Odczytuje liczbę zapisaną cyframi.

Podaje nazwy rzędów w liczbie.

Zaznacza i odczytuje liczby na osi liczbowej.

Porównuje liczby.

Zapisuje liczbę w postaci sumy jej jedności, dziesiątek, setek itd.

Porządkuje liczby malejąco i rosnąco.

Ustala jednostki osi liczbowej na podstawie współrzędnych danych punktów.

Zapisuje liczby których cyfry spełniają podany warunek.

Podaje liczbę największą i najmniejszą w skończonym zbiorze liczbowym.

Tworzy liczby przez dopisanie do danej liczby cyfry z przodu lub na końcu oraz porównuje.

 

Rachunek pamięciowy. Prawa działań.

1

Wykonuje w pamięci cztery podstawowe działania w zakresie 100.

Nazywa liczby w działaniach.

Oblicza niewiadomy składnik, odjemną, odjemnik, czynnik, dzielną i dzielnik.

Stosuje przemienność i łączność dodawania i mnożenia.

Stosuje własności liczb 0 i 1 w dodawaniu, odejmowaniu, mnożeniu i dzieleniu.

Stosuje rozdzielność mnożenia i dzielenia względem dodawania i odejmowania.

Uzupełnia brakujące liczby w wyrażeniach arytmetycznych, tak aby otrzymać dany wynik.

 

 

Działania wykonywane sposobem pisemnym.

2

Stosuje algorytm czterech działań pisemnych.

Dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli liczby pisemnie.

Rozwiązuje zadania wielodziałaniowe w rachunku pisemnym.

Odtwarza brakujące cyfry w działaniach pisemnych.

 

Szacowanie wyników.

1

Szacuje wyniki działań.

Rozwiązuje zadania tekstowe w których występuje porównywanie różnicowe.

Powiększa lub pomniejsza liczby n- krotnie lub o n.

 

Kolejność wykonywania działań.

2

Wykonuje obliczenia zgodnie z kolejnością działań.

Stosuje prawa rządzące działaniami.

Oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych o małym stopniu trudności.

Wstawia nawiasy i znaki działań tak aby otrzymać dany wynik.

Zapisuje i oblicza wartość wyrażeń arytmetycznych i prostych algebraicznych.

Tworzy wyrażenia arytmetyczne na podstawie treści zadania i oblicza ich wartość.

 

Rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem działań na liczbach naturalnych.

1

Rozwiązuje zadania tekstowe jednodziałaniowe.

Stosuje poznane działania w rozwiązywaniu zadań tekstowych.

Rozwiązuje nietypowe zadania tekstowe, w których występuje wiele działań.

 

Podzielność liczb naturalnych.

1

Podaje przykłady liczb pierwszych i liczb złożonych.

Rozróżnia pojęcia "dzielnik" i "wielokrotność".

Podaje dzielniki i wielokrotności liczb.

Rozkłada liczby na czynniki pierwsze i zapisuje rozkład w postaci iloczynu liczb pierwszych.

Sprawnie rozkłada liczby naturalne na czynniki pierwsze i zapisuje rozkład za pomocą potęg.

Rozróżnia liczby pierwsze i liczby złożone.

 

 

Cechy podzielności liczb.

2

Zna i potrafi zastosować cechy podzielności przez 2, 3, 4, 5, 9, 10, 25, 100.

Zna cechy podzielności liczb i stosuje je do tworzenia liczb podzielnych np. przez 2 i 3.

 

Największy wspólny dzielnik - NWD.

1

Potrafi wskazać wspólny dzielnik liczb np. 6 i 10, 8 i 12, 20 i 30.

Potrafi znaleźć NWD dwóch liczb.

Znajduje NWD trzech liczb.

Samodzielnie rozwiązuje typowe zadania w zakresie podzielności liczb naturalnych.

 

Najmniejsza wspólna wielokrotność - NWW.

1

Potrafi wskazać wspólne wielokrotności liczb.

Potrafi znaleźć NWW dwóch liczb.

Znajduje NWW trzech liczb.

Rozwiązuje zadania tekstowe z wykorzystaniem NWW.

 

Powtórzenie wiadomości - liczby naturalne.

1

Rozwiązywanie zadań zawierających wyżej wymienione treści.

Rozwiązywanie zadań zawierających wyżej wymienione treści.

 

Praca klasowa nr 1 - liczby naturalne.

1

Zawiera zadania z uwzględnieniem stopniowania trudności.

Zawiera zadania z uwzględnieniem stopniowania trudności.

 

Poprawa pracy klasowej - liczby naturalne.

1

Omówienie poprawności rozwiązań.

Omówienie poprawności rozwiązań.

 





Autor: Ewa Koźlakiewicz
Komentarze + Dodaj komentarz
  • żal, kuba (odpowiedzi: 0)
  • nic nie pisze jak rozpoznać trokąty z względu na katy żal żal
  • SUPER, KPR.REDA (odpowiedzi: 0)
  • TO MA WYTŁUMACZYC UCZNIOM.LOL.SUPER NORMALNIE SUPER;(
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl